Έχουν περάσει ήδη περίπου 2,5 μήνες και παρόλο τις δυσκολίες της προσαρμογής, την κούραση της τελευταίας ώρας και το άγχος, έχουμε να αριθμήσουμε σπουδαία επιτεύγματα.
Το ταξίδι μας στο θεατρικό παιχνίδι ξεκίνησε με πληθώρα ασκήσεων γνωριμίας, εμπιστοσύνης, χαλάρωσης και συγκέντρωσης. Δραστηριότητες που δένουν την ομάδα και βοηθούν στην έκφραση και την απελευθέρωση του ατόμου.
Ήρθαμε σε πρώτη επαφή με την παντομίμα. Κάθε παιδάκι έπρεπε να βρει μια λέξη με το πρώτο γράμμα του ονόματος του και να μας το περιγράψει μέσω κινήσεων. Παίξαμε κουκλοθέατρο με τα δάχτυλα μας φτιάχνοντας ιστορίες.
Παρουσιάσαμε ιστορίες με πρωταγωνιστές πολύχρωμα πανιά άλλοτε το πανί γινόταν μαγικό χαλί ενώ άλλοτε σκοινί για να παγιδεύσουμε έναν γίγαντα.
Αναλογιζόμενη οτι τα παιδιά βρίσκονται σε πρώτη επαφή με την ανάγνωση και τη γραφή προσεγγίσαμε το θέμα των εποχών μέσα από δραστηριότητες που αγκαλιάζουν τα μαθήματα της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος. Στόχος ήταν να μπούμε και στην επιστημονική εξήγηση των εποχών μέσω παιχνιδιού ωστόσο θεώρησα σκόπιμο να γίνει μια προσέγγιση σε αυτό αργότερα.Αποχαιρετήσαμε το καλοκαίρι φτιάχνοντας ζωγραφιές ώστε να υποδεχτούμε το φθινόπωρο με πληθώρα δραστηριοτήτων.
Όταν οι ομάδες ολοκλήρωσαν το έργο τους, το καλύτερο ψηφίστηκε από τη διευθύντρια μας.
Κατασκευάσαμε κούκλες για κουκλοθέατρο από ανακυκλώσιμα υλικά στήσαμε μικρά αυτοσχέδια κουκλοθέατρα με τα θρανία και τα πανιά μας και παρουσιάσαμε μικρές αυτοσχέδιες ιστορίες.
Οι πιο πρόσφατες δραστηριότητες μας, είναι η δραματοποίηση του παραμυθιού «Το τσακάλι και το σαμιαμίδι». Όταν ένα φαντασμένο τσακάλι αποφασίζει να εμποδίσει τα υπόλοιπα ζώα του δάσους να πιουν νερό, τότε ένα έξυπνο σαμιαμιδάκι έρχεται να του βάλει τα γυαλιά. Έπειτα από τη δραματοποίηση συζητήσαμε τη συμπεριφορά του τσακαλιού και το πώς οι επιπόλαιες και μοναρχικές στάσεις οδηγούν ορισμένες φορές στην ταπείνωση και τους πιο δυνατούς.
Την τελευταία εβδομάδα των Χριστουγέννων μιλήσαμε για τους καλικάτζαρους και για το τι λέει η παράδοση γι’ αυτούς, μεταμορφωθήκαμε σε καλικάτζαρους, κάναμε τις σκανταλιές μας παντομίμα και δραματοποιήσαμε το παραμύθι «Η αγέλαστη πολιτεία και οι καλικάτζαροι».
Οι παραπάνω δραστηριότητες αφορούν τα δυο τμήματα της πρώτης τάξης ωστόσο μερικές από αυτές τροποποιήθηκαν ή παραλείφθηκαν ανάλογα με το δυναμικό της κάθε τάξης.
Παπαγεωργίου Νίκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου